DOMAĆA HAMBURGER PECIVA



Kada je davne 1988.godine prošloga veka u Beogradu, a ujedno  i na teritoriji cele centralne i jugoistočne Evrope  otvoren prvi McDonalds restoran  i ja sam  kao i hiljade tadašnjih tinejdžera ushićeno stajala u redu da uđem u isti.

 O čudu zvanom hamburger  slušala sam iz priča drugara koji su imali sreću da putuju u inostranstvo i jedva čekala da probam tu magičnu (za tadašnje nas 😁) kombinaciju -čizburger-pomfrit -milkšejk.
Živo se sećam kako smo se moja  drugarica Biljana i ja našle ispred moje škole koja se nalazi u ul. Narodnog Fronta i pešaka, sve pocupkujući stigle do Slavije.
Dok smo čekale red za kasu kikotale smo se uzbuđeno i krišom gledale šta i kako drugi naručuju.
Bubuljičavi dečko naših godina, u karakterističnoj McD uniformi nas je  uslužio i sa naučenim širokim osmehom nam poželeo da uživamo u hrani.


Da sam možda bila sa nekim drugim , a ne sa najboljom drugaricom, verovatno bih se pretvarala da uživam, jel Bože moj,  tada je to bilo tako fensi 😉😊 ali, ali,  ali...meni se ništa sem milkšejka nije apsolutno dopalo !
Srećom, moja Bilja je sa zadovoljstvom smazala i moju porudžbinu.
Ni dan danas se, što se mene tiče, ništa nije promenilo. Iz Meka jedem samo sladoled i to onaj najjednostavniji, sa prelivom od čokolade.
 Svi ti slatko -slani, industrijko-veštački ukusi, prosto nisu "moja šoljica čaja, što kažu Englezi .

Onda sam se udala i dobila decu...😀

Muž je naravno fan nezdrave hrane, a naročito McDonaldsa  i ljutu smo borbu vodili nekih 6, 7 godina, da li decu treba ili ne treba voditi u "Mekić ". U početku sam ubedljivo pobeđivala, sve dok starija nije krenula u školu i počela da ide na tada, tako popularne rođendane u Mek na Terazijama.
Popustila sam kada je tako malecka, sva radosna dotrčala,  iz onog prostora za decu, i vičući me pitala:"Mama, mama, šta je to čizburger ?"
Tata je pobedio i ubedljivo vodi.
Ja ih hvatam na priču o sigurnoj zdarvoj hrani i  na količinu .
Nek se javi ko se u Meku najeo   😉😊

POTREBNO JE:

550gr brašna i još malo za mešenje
1,5 kašičice soli
2 kašike šećera
20gr svežeg kvasca
2dl mleka
50gr maslaca
1,5dl vode
1 žumance

za premazivanje: 1 žumance + 1 kašika mleka
za posipanje: 2 kašičice susama

PRIPREMA:

U šolji toplog mleka sa malo šećera  razmutiti  kvasac i pustiti da nadođe.
Maslac otopiti na sobnoj temperaturi.
U dubljoj posudi pomešati brašno, so i šećer.
U brašno dodati nadošli kvasac, preostalo mleko, vodu, maslac i žumance.
Umesiti glatko mekše testo.Pokriti ga čistom krpom i ostaviti sat vremena da se udvostruči.
Kad je testo naraslo, premesiti ga, podeliti ga na 12 delova i formirati loptice.
U pleh od rerne prekriven papirom za pečenje poređati loptice sa razmakom, prekriti ih krpomi i ostaviti još 30 minuta da narastu.
Premazati ih žumancetom pa posuti susamom.
Peći u predhodno zagrejanoj rerni na 200C 15, 20minuta ili dok lepo ne porumene.

Ovo je delo i slika moje ćerke :) Domaći hamburger!


Uživajte!



Коментари