GOLZEME


Još kao devojčica sam počela da pišem dnevnik. Ukrašavala sam one obične narandžaste i zelene sveske za školu, crtežima i sličicama iz ilustrovanih novina i zapisivala svakodnevne dogodovštine sa sve onim standarnim početkom, "Dragi dnevniče..."

Kasnije, kad su  se i kod nas pojavili oni lepi rokovnici i dizajnirane sveske, nastavila sam da pišem sad već zanimljivije priče, fore koje smo izgovarali na sedeljkama, ekskurzijama ili letovanju i obavezne citate i ljubavne pesme. Mada sam sa poezijom i tada kao i sad bila prilično slaba 😉

Ne znam da li ste i vi to radili ali ja sam sa drugaricama iz srednje, sa kojima se i danas družim, imala običaj da neke nama tada bitne stvari, uzbudljive događaje ili  putovanja beležim u dnevnik. Valjda smo se plašile da ćemo te lepe trenutke jednom zaboraviti 😀
U periodima zatišja, kad nam je dosadno i dani se otegnu uz kafenisanje kod  neke od nas, zapisivale smo kako zamišljamo da ćemo živeti kad odrastemo ili smo pravile liste stvari koje ćemo uraditi u budućnosti.


Hvala Bogu, ona "Pazi šta želiš, možda ti se ostvari", izgleda radi. Najveći broj želja mi se ostvarilo, ali polovinu veka provedoh, a ne odoh u Tursku. Uvek me je privlačila. Sve. Priroda i istorija i more i Instambul na dva kontinenta...i kožne jakne 😁 ali naročito kuhinja !
Toliko slična, a toliko različita od naše. I azijska i evropska i mediteranska i bogata i jednostavna i tradicionalna i moderna i začinjena i blaga. Čeznem ...

I dok tako čeznem, uživam da meznem. Danas Golzeme, ukusne tanke pite koje se peku na suvom tiganju. Punjenja mogu biti različita, ali je ovo sa fetom i spanaćem nekako najzastupljenije, a ja nisam ni neki fan pita sa mesom.U orginalnom receptu u punjenje se dodaje i sitno seckani crni luk ali  sam ga ovde izostavila. Testo tj. korice se mogu praviti sa kvascem i bez njega. Ja sam ovog puta odabrala da ih pravim bez.


POTREBNO JE:

500gr brašna + za razvlačenje testa
3dl tople vode
1kašičica soli
2 kašike ulja

200gr spanaća
200gr feta sira
so po ukusu
1/2 kašičice ljute paprike
puter za mazanje kora oko 50, 60 gr

PRIPREMA:

Od brašna, soli, ulja i vode zamesiti testo. Dobro ga izraditi meseći ga najmanje 5 minuta. Formirati kuglu, prekriti je čistom krpom i ostaviti da odmara pola sata. 
Za to vreme pripremiti punjenje. Spanać oprati, iseckati i kratko propržiti na malo putera, samo da svene. Pomešati ga sa izgnječenim feta sirom. Posoliti po ukusu pa dodati ljutu alevu ili tucanu papriku.
Testo podeliti na 6 ili 8 delova (zavisi od veličine tiganja) pa od svakog dela oblikovati kuglicu.
Kuglicu razvući oklagijom da bude veća od tiganja,  tanko je premazati  rastopljenim puterom pa na sredinu rasporediti punjenje. Preklopiti sa sve četiri strane da se dobije oblik pravougaonika.
Svaku piticu peći u zagrejanom suvom tiganju sa obe strane 3,4 minuta ili dok ne dobije lepu rumenu boju.

Ja sam skromnije punila pite. Ispale su divno tanke i hrskave ali bi bile mnogo lepše da je bilo više fila.

Uživajte!








Коментари