MUSAKA OD KROMPIR PIREA

Jedan sasvim običan ručak petkom. Malčice drugačija musaka po receptu moje majke.



Volela bih da sada pišem kako je moja mama bila vrhunska kuvarica i da sam ljubav prema kuvanju nasledila od nje. Mmm.... Moja mama je bila žena starog kova, u Beograd je došla krajem 50-ih prošloga veka i  vrlo malo je  promenila svoje  kulinarske navike donete iz rodnog mesta.

Bila je majstor za kisela testa, domaće pite, čorbe  i  jela na kašiku. Sve ostalo je bilo klasika. Radnom nedeljom spremala je zlatni krug toga doba - krompir, grašak, kupus, boraniju, pasulj...pa u krug na razne načine - zimski meni. Paprika na sto načina, razni sataraši, musake i đuveči - letnji
meni  😋😉 I da, spremala je ogromne količine različitih vrsta zimnice, i to savršeno i od povrća koje smo gajili na placu u Boleču.

Ja je ipak  nisam doživljvala kao nekog ko kuva savršena jela, taj primat je držala naša kuma.😊 Onda sam skoro srela drugaricu koju baš dugo nisam videla. Kroz priču o mami ona mi sva raznežena pomene kako je uvek kad dođe kod nas, bila oduševljena  kako moja mama sprema interesantna jela, a njena ne. 🙄
Pomenula je tada i ovu musaku od pire - krompira, a ja sam na nju skroz zaboravila. Nisam je jela bar 20 godina!
 Danas sam je pravila i mogu vam reći - Moja mama je bila odlična kuvarica!




POTREBNO JE:

  • 1 kg krompira
  • 1 glavica crnog luka
  • 500 gr mlevenog mesa
  • so, biber, začin C, aleva paprika
  • 2 jaja
  • 1dl mleka + 2 kašike mleka
  • 2 kašike putera
  • malo ulja
PRIPREMA:

Krompir oljuštiti i  staviti da se kuva u posoljenoj vodi. 
Na malo ulja propržiti sitno seckani crni luk. Kad postane staklast dodati mu mleveno meso i pržiti ih zajedno povremeno mešajući dok  ne posvetli. Začiniti po ukusu ( so, biber, začin, paprika).
Skuvani krompir propasirati pa napraviti pire, dodavajući mu puter i mleko.
 Dublju posudu za rernu malo podmazati uljem, pa ređati prvo polovinu krompir-pirea pa fil od luka i mesa i na kraju prekriti ostatkom pire - krompira.
Umutiti 2 jaja sa 2 kašike mleka, pa preliti odozgo . 
Zapeći u predhodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 15 minuta  ili dok ne dobije lepu zlatnu boju.

Uživajte!




Коментари