PASTICIO ILI GRČKE LAZANJE

Moja deca obožavaju lazanje. Umeju i da ih prave.


Italijani baš znaju kako da osmisle zasitno jelo, brzo i lako za pravljenje, a da opet možeš istim poslužiti veći broj ljudi. Kad god moje tinejdžerke ostaju same kod kuće, naravno dovode društvo,  a kad je društvo  tu, mora se nešto i klopati.

Kad sam ja bila tih godina, u Beogradu  nije bilo mnogo mesta gde si mogao jesti italijansku hranu. Tačnije, bilo je nekoliko picerija sa ne baš fantastičnim picama, a za lazanje nisam tada ni znala.


Znala sam zato, za Pasticio, grčko jelo za koje je recept iz Platamona donela moja drugarica Nada.

Tada nisam znala da su  to ustvari grčke lazanje, a da su strašno kalorične i da ne spadaju baš u zravu hranu, tada me nije bilo ni briga. Bile smo mlade, vitke  i energiju i pojedene kalorije smo trošile brzo, lako i na razne načine.

Danas, Pasticio jedem retko, ali ga pravim često jer ga obožavaju i muž i moje devojke. I uvek se setim bezbrižnih druženja i zajedničkog pravljenja klope na kraju osamdesetih prošloga veka.



POTREBNO JE:

750 gr mlevenog mesa
2 manje glavice crnog luka
400 ml paradajz sosa(može i manje, ali ja volim da je softanije)
ulje

125 gr malslaca ili margarina
3,4 kašike brašna
3.4 dl mleka
2 jaja

500 gr makarona
prezle


PRIPREMA:

Skuvati makarone u slanoj vodi aldente pa ih procediti.

Fil:    Na ulju propržiti dve glavice sitno seckanog crnog luka, pa dodati mleveno meso i pržiti dok meso ne posvetli, često mešajući. Dodati paradajz i kuvati desetak minuta. Ako je potrebno dodati malo vode. Začiniti po ukusu, so, biber, vegeta, origano...

Krema:   Bešamel sos uvek kuvam odokativno, ali po receptu kaže da treba razmutiti 3,4 kašike brašna u malo hladne vode pa to dodavati u toplo mleko, kad se zgusne kao za puding, skinuti sa vatre i dodati maslac i dva jajeta.

U podmazanu posudu ili dublji pleh ređati skuvane makarone, preko njih posuti prezle. Preko toga sipati fil od paradajza i mesa, tanji sloj rendanog kačkavalja, bešamel sos, deblji sloj kačkavalja pa prezle. Zapeći u rerni nekih 15 minuta ili dok lepo ne porumeni.

Uživajte!




Коментари