Žerbo kocke ili Mađarska pita ili Pita na redove...

Evo mene ponovo!
Sneža me je inspirisala svojim poslednjim postovima. Napolju hladno i snežno, mi na prinudnom raspustu, koji, ruku na srce prija.
Moja dva dečaka nisu baš raspoložena za pripremanje hrane, koliko za njeno konzumiranje. Stalno me pitaju šta ima slatko.: ))
Pre nego predstavim jedne od omiljenih kolača muškog dela moje porodice, samo još par rečenica.
Mnoge sam starinske recepte prepisala od svoje pokojne svekrve, vrhunske kuvarice i stare beograđanke. Roditelji su joj bili apotekari -industrijalci, bila je profesor hemije na beogradskom univerzitetu. Ovo je jedan od njenih recepata, za koji je koristila sva tri naziva. Mi kolač najčešće zovemo PITA NA REDOVE, moj suprug MAĐARSKA PITA, a najpoznatiji naziv je zapravo ŽERBO-KOCKE. U Budimpešti postoje poslastičarnice samo sa ovim kolačem, ali u raznim verzijama i baš pod imenom Žerbo kocke.







Za pripremu testa je potrebno:
- 500 grama brašna
- 250 grama margarina ( moja je svekrva pravila i sa puterom )
- 3 supene kašike šećera
- 1 kesica vanil šećera
- pola paketića kvasca 
- 4 žumanca
- 4 kašike mleka

Umesiti testo, pa ga podeliti na 4 jednaka dela i napraviti " ciglice ", pa ostaviti da odmori pola sata.

Za to vreme pripremiti FIL za koji je potrebno:

- 300 grama mlevenih oraha
- 250 grama šećera
- 2 kesice vanil šećera
 i  džem od kajsije ( može da posluži i neki drugi )

Mlevene orahe i šećer pomešati, dodati vanil šećer.





U pleh ( oko 25 x 40 ) ređati razvijenu koru od testa. Koru premazati sa dosta džema, pa posuti trećinom oraha. Ponavljati tri puta i na kraju staviti četvrtu koru. 
Poslednju koru premazati fino belancetom i pita ide na pečenje, na 185 stepeni, u zagrejanu rernu sve dok ne porumeni. 



Ostaviti je da se ohladi, pa je mlaku ili hladnu seći na željene kvadratiće. U Budimpešti sam videla da je preliju otopljenom čokoladom što joj ne može smetati, već samo popraviti ukus. :)




Za fotografisanje sam iskoristila džepni sat suprugovog dede,Koste Kušakoviće, apotekara iz priče, koji je porodična uspomena.
Kocke se mogu posuti čokoladnim mrvicama ili .....pustite mašti na volju!

Veeeliki pozdrav od Mice ! :))

Коментари

Petra Kranjica каже…
Krasno izgleda. Sat je prekrasan.
Tanja каже…
Bas ti je fin ovaj kolac, jednom cu ga isprobati. Pravila ga je moja baba ali nikada mi se nije dopadala ta njena verzija, a onda sam isprobala od Snjeze Vrtaljice Slagani kolac koji je po slicnom principu, samo sto ga ona pravi sa mascu i to da neverovatno mekocu koricama kada kolac odstoji preko noci. Probaj i tako ako koristite mast u sihrani, a veruj mi, bolje mas nego margarin. ;)

Inace moja mama pravi Madjarsku pitu (Madjaricu) skroz drugacije. Ona pece 6 korica, tu je recept slican samo sto stavlja mast, a kuva fil od mleka i brasna pa dodaje na kraju cokoladu.

E sad, koji je naziv za koji kolac ispravniji, nije ni bitno. :))))
Анониман каже…
Prekrasno izgledaju, sve pohvale!

Pusa.
Mimi каже…
Obozavam ovaj kolac! :)
Laka kuharica каже…
Dugo ih nisam radila, a tako su fine! Ovdje su pod imenom Žarbo, a Mađarica (Madžarska pita) nešto je drugo, barem ovdje (15 km od Madžarske:) ). U svakom slučaju, baš fina zanimacija za hladne dane!
Maja каже…
I mi ih zovemo Žarbo kocke :)
To je moj najdraži kolač s orasima, ne znam zašto, mislim da je to prvi kolač koji sam probala kad sam prvi puta došla kod suprugovih. Divno!
Branka - byB каже…
I ja ovaj kolač poznajem pod nazivom Žarbo kocke. Jako dobro mi tvoje izgledaju, tako fino i ukusno. Sviđa mi se slika sa satom, odlično !