четвртак, 18. август 2011.

RASPUST i TURSKO PECIVO SA JOGURTOM

Eh taj raspust!
Kad god nekom kažem da sam učiteljica prvi komentar je uvek :"Joj blago tebi ,koliko ti imaš slobodnog vremenaaaa !Zimski raspust pa proljećni ...a tek letnji ...dva i po meseca!"
Nekad bilo -sad se spominjalo :)
Nije da se žalim :) ali odavno prosvetari nemaju raspust ,bar ovaj letnji :(( Moj godišnji odmor ove godine počeo je 4.jula a završava se 12.avgusta. Što i nije tako loše  u odnosu na mnoge koji imaju dve nedelje odmora leti i nedelju zimi.
Nije.

Ipak ako sve svoje obaveze završite 10 juna  a anda morate svakodnevno do tog 4. da idete do škole da bi rekli "Pu za mene "i vratili se kući  i nije baš .....Uz to ne možete da birate ,odmor vam je tada i ni dan pre ili kasnije!
Za nas nema predsezone ili povoljnog letovanja u septembru :)
Nažalost ovog leta  nismo mogli na more:(
Raspust smo  proveli u selu i u Beogradu.
Animiranje dvoje "sitne"dece oduzelo mi je svaki slobodan trenutak a bogami i poslednji atom energije:))
Doduše pričinio mi je i ogromno zadovoljstvo !Svašta smo radili ,na raznim stranama bili i to uglavnom po principu "Upoznaj Beograd i okolinu da bi ga više voleo"
Nije da nismo kuvali ali sve se svodilo na brzinsko spremanje hrane ili ručak u gradu.Polako se vraćamo u normalu  i spemamo za nove obaveze.Pošto smo ponovo kod kuće :) evo i  jednog recepta idealnog za doručak!
Pecivo za koje recept sledi potiče iz Turske  koju  sam ove godine žarko želela da posetim:((

POTREBNO JE:

  • 4 šolje brašna
  • 1/2 sirovog kvasca
  • 1 šolja mleka
  • 1/2 šolje jogurta
  • 1/2 šolje ulja 
  • 1 jaje+1 žumance 
  • 1 kašika šećera
  • 1 kašičica soli
  • 500 gr mladog sira
  • šaka seckanog vlasca(ili peršuna)
PRIPREMA:
U šolji toplog mleka u koje ste dodali kašiku šećera  razmutiti 1/2 sirovog  kvasca i ostaviti da nadođe.
U dublju posudu sipati brašno ,so ,jaje jogurt i ulje i na kraju ono mleko sa kvascem pa umesiti srednje meko testo.Testo prekriti  krpom i ostaviti na toplom mestu da raste oko 45 minuta.Pre nego što počnete da radzvijate  "ružice" pripremiti fil od izgnječenog mladog fila i seckanog vlasca.
Svako pecivo filovati ovim filom zatim premazati umućenim jajetom u koje ste dodali 1 kašiku vode .
Peći u zagrejanoj rerni na 200C oko 20 min ili dok ne porumene.

Testo možete da filujete i nekim drugim slanim ili slatkim punjenjem .
Recept sam pronašla na blogu Every Cake You Bake.
Mada sam se zaista trudila da uslikam način kako se pecivo pravi slike baš i nisu neke:((
Zato posetite gore navedeni blog gde se sve lepše vidi a možete da nađete još mnogo interesantnih recepata:))
.

14 коментара:

  1. krasne su ove ružice, jako dekorativna peciva!

    ОдговориИзбриши
  2. Divno ti je ispalo ovo pecivo.A raspuist jao i ja ga uvek docekati ne mogu":)

    ОдговориИзбриши
  3. Bas su ti slatke ove ruzice od testa, moram ih jednom napraviti i zato cu odmah spremiti receptic na sigurno...nadam se da si ipak uspela da malo napunis baterije na raspustu i drzim vam palceve da sledece godine skoknete do Turske i da nam se odatle posle javis jednom lepom virtuelnom razglednicom!;))

    ОдговориИзбриши
  4. Super pecivo...PraVCIM SLICNO pAMUK PECIVO I ZNAM DA JE MEKANO I UKUSNO.

    ОдговориИзбриши
  5. Dok nisam radila u školi imala sam potpuno drugačije mišljenje o svemu. Zato bi svak trebao odraditi bar jedan tjedan u školi da promijeni mišljenje. Mi smo imali točno mjesec dana raspusta od 18.7. pa evo sutra moramo na posao:(
    Izvrsno pecivo ali pošto su opet navalile velike vrućine spremamo ga za neki drugi put!

    ОдговориИзбриши
  6. Prekrasne su ove ružice, i recept bilježim :) Moj dragi radi u školi, tako da tačno znam koliko obaveza i za vrijeme raspusta nastavno osoblje ima... Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Diiivna mala peciva! :)
    Kod mene u porodici su i tata i sestra prosvetari i ja ih stalno zafrkavam da imaju previse raspusta. :) Mada, dobro znam i drugu stranu medalje... Pogotovo kod njih u srednjoj skoli. I ja sam neka vrsta prosvetara, tj. asistent sam na fakultetu, ali mi tek nemamo nikakav raspust... :(

    Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Peciva su uistinu lijepa, sigurno su i fina. A kad netko kaže da prosvjetari imaju puno slobodnog vremena, dođe mi da mu zavrnem vratom, ili barem, da ga utopim u čaši vode. Nevjerojatno je kakve se bajke pričaju o godišnjim odmorima nastavnika i profesora.

    ОдговориИзбриши
  9. Predivna peciva, snimila sam ih pa kad zahladi nadam se da cu ih probati... mmm, njami.

    ОдговориИзбриши
  10. Ove ružice izgledaju sjajno! Isprobaću ih sigurno :-)

    ОдговориИзбриши