BAKIN KOLAČ

Naša baba zna da mi ovo volimo pa kad god dolazi ili mi idemo kod nje ,spremi za nas (mislim na decu mada se i mi odrasli ne bunimo)gomilu Galeta ili kako mi više volimo da kažemo Bakinih kolača.
Pa,stvarno,uglavnom ih baba pravi,i uvek su njeni bolji od maminih:)))
A baba ih pravi ovako:
Najpre dobro umuti 4 jaja sa 4 šoljice šećera(one male za crnu kafu).U to doda po 3 šoljice mleka i ulja i na kraju 12 šoljica brašna i jedan prašak za pecivo.
U testo obavezno dodaje i vanilin šećer i limunovu koricu.
Sve dobro izmeša da dobije srednje tvrdo testo,koje formira u kuglice,koje ređa,pritiska i peče u onoj pravoj starinskoj presi.
Leti presu zagreva na ringli električnog šporeta a zimi na "Smederevcu"

U oba slučaja Bakini kolači su super!Iako mogu da stoje dugo ,kod nas se zadrže max 2 dana:))

Коментари

J e l e n a каже…
kakva slucajnost. Nisam jela bakin kolac ali ima jedno 15 godina, sve od onih nesrecnih vremena kada niceg nije bilo u prodavnicama i eto sada za vikend skoknemo do suprugovih i ja eto da priskocim i pomognem snaji dok se spremi za put dovrsim pecenje bakinog kolaca....nisam neki ljubitelj ali posle 15 godina bili su slatki.ona je spremila tonu za put...deca mala to vole...nemam aparat za galete, ako ga nabavim tesko nama sa tonama galeta koje bi pravila....imam negde sjajan recept sa belim vinom za slanu varijantu..
stocicu postavi se каже…
Ja galete pečem u "hitrom pekaču"-onom tosteru na preklapanje.Volim jako i slane ,samo imam recept sa pivom:)).Skoro sam ga objavila,baci pogled super je za odrasle;)
Nina каже…
od nedugo imam taj preklopni pekač/toster s umetkom za galete i od onda sam isprobala razne verzije, obožavam ih a divno i izgledaju