субота, 22. јануар 2011.

HUMUS

Leblebije sam poslednji put jela  kao devojčica, na jednom turniru u fudbalu.
 Moj brat je bio glavna zvezda a tata i ja glavni navijači.
 Dok je brat izgarao na terenu,mi smo smo se bavili sportom ali onim za "zube".
Ako ste kao deca išli na utakmice ,sećate se sigurno čika koji su u korpama prodavali fišeke pune sveže pečenih semenki,suncokreta kikirikija i naravno leblebija :))
Provlačili su se po tribinama glasno nabrajajući gore navedene grickalice sa obaveznim:"Navali narode,sport za zube......"
Valjda zato jer nisam volela da pljuckam semenke,najčešće sam jela kikiriki i leblebije .

Susam obožavam.Kao dete sam brižljivo skupljala svaku semenčicu otpalu  sa đevreka dobijenog za užinu i u slast je zobala.Danas ga trpam u sve:slaniše,slatkiše,salate....


Taan sam probala pre par godina ,kao preporuku jedne prijateljice iz Skoplja .
Savetovala je da ga  umešam u toplo mleko i tako pijem za brži oporavak mojih obolelih bronhija.
Jako mi se svidelo.

Kad sam na Internetu videla recept za Humus , nisam mogla da odolim .
Kombinacija namirnica je obećavala :))
I nisam se prevarila,super je!
Jedino što nisam imala beli luk nego sam koristila u prahu,pa ukus luka nije baš bio jak.
Sigurna sam da bi bio mnogo bolji sa intenzivnijim ukusom luka:))
Uz vrući  somun  i sveži paradajz....mmmmmm ;))

ZA HUMUS VAM JE POTREBNO:
  • 300 gr svežih leblebija
  • 3,4 kašike taana
  • sok od dva limuna
  • so ,biber,beli luk,aleva paprika
  • 4,5 kašike maslinovog ulja
PRIPREMA:

Leblebije potopiti u vodi i ostaviti da odstoje preko noći.
Sutradan ih kuvati u svežoj vodi dok ne omekšaju.Ocediti ih i izmiksati u blenderu,dodati 3 kašike maslinovog ulja ,3 kašike taana, 2 čena izgnječenog belog luka.Posoliti i pobiberiti.
U masu dodavati one vode gde su se leblebije kuvale sve dok se ne dobije pire.


Gotov Humus sipati u posudu,kašikom napraviti šaru (udubljenje) gde ćete sipati maslinovo ulje  i alevu papriku.






3 коментара:

  1. Hummus mi je jedan od omiljenih dipova i često se nađe na našem stolu. Jako lijepo izgleda i ovaj tvoj. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Ma super. Svakako bi bio jos ukusniji sa svezim belim lukom! Videces. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши