MAFINI SA VIŠNJAMA

Moja mama je ga je zvala "Masni kolač ",pravila ga je u plehu i obogaćivala  onim što ima u kući.
Voćem,kakaom,džemom....
Pre desetak godina kalupi za male,fine kolače koji se pojedinačno peku  doživeli su ekspanziju.
U njima je ona uglavnom pekla proju,a onda polako prešla i na slatke stvari.
Pravila  ga je  često sa  i sa raznim  dodacima.
Zvali smo ih kolači iz kalupa.
A onda.....A onda su u Beograd na velika vrata stigli Kosta kafe,Coffe drem...... otvorile su se i naše razne kafe poslastičarnice-pekare-picerije-restorani...(ne znam kako bi ih jednostavno nazvala :))  pošto služe sve što je potrebno zaposlenima koji rade od 9 do 5, tačnije po ceo dan.
Na putu za posao,svakog jutra , počela sam da vidjam ljude ,tačnije žene,(muškarci su se izgleda ipak zadržali na Bureku),kako užurbano hodaju sa čašom kafe u jednoj i kolačem u papirnoj korpici u drugoj ruci!
Od Trga do Kalemegdana,znači kroz čitavu Knez Mihajlovu ulicu načičkani su gore navedeni kafići,pa reših i ja da proban ovaj sve popularniji kolačić.
Dobro jutro....Dobro jutro...Kafa i čokoladni mafin.....Izvolte .....Hvala.....370 dinara(trenutno oko 3,5 evra)
Auuuu,nije da nisam najpre gutala knedle ,kafa ipak kod mene u školi košta 8 dinara a pecivo(pravo domaće..svakog jutra ga spremaju naše kuvarice) 40ak!!!
Nema veze,pomislih ,nešto novo,popularno ,fensi -mora da se plati.
Sačekah da dođem do škole,ne umem a i ne volim da hodam i jedem ...i pijem u isto vreme,pa da probam.
Ne znam šta sam očekivala,za te pare verovatno spektakl,i nije ni da sam se razočarala,super je to kolačić.
Pa jela sam ga čitavo detinjstvo i obožavala ga ,i moja ga deca obožavaju danas.
Zovu ga kolač sa višnjama ili već......zavisi od dodataka.
Pravim ga često i na brzaka i sa malo materijala i sa dodacima koje imam........
Ali pečem ga u kalupima za mafine....I sve češće ,ne znam zašto ,zovem ga mafin...
I odjednom masni kolač sa višnjama  postade mafin......

Kako god,evo i recepta.....

POTREBNO JE:
2 jaja
4 šolijice (male, za crnu kafu) šećera
4 šoljice mleka
2 šoljice ulja
5,6 šoljica brašna
1 prašak za pecivo
2 šolje očišćenih višanja
šećer u prahu za posipanje
PRIPREMA:
U dubljoj posudi sve sastojke sjediniti i dobro umutiti da se dobije ređe testo.
U kalup za mafine poređati papirne korpice i puniti ih testom ali ne do vrha.Po testu naredjati višnje po želji.Mi ne volimo da ih je previše.
Peći u zagrejanoj rerni na 200C sve dok čačkalica koju ubodete u kolačić iz istog ne izađe suva.
Ohlađene mafine posuti prah šećerom ako želite.

Коментари

Nina каже…
neko vrijeme bila sam doslovno zaluđene muffinima, isprobavala sam sve moguće i nemoguće kombinacije, ali onda smo se svi zasitili i počeli su se vuči nekoliko dana po kući... prestala sam ih praviti, ali ovakve slične baš s višnjom često napravim pogotovo u ovo ljetno doba, oni se još uvijek pojedu odmah
odlično ti izgledaju na slikama
Unknown каже…
Znači, stvar je samo u kalupu:)) I meni se sviđaju muffini zato što su tako praktični. Ideja je izvrsna jer su sve naše mame pravile te masne kolače s ...
stocicu postavi se каже…
Draga Nina i ja sam isprobavala razne recepte za mafine,ali mioja deca nisu baš oduševljena :(
zato smo se zadržali na ovom receptu:))POZZ
stocicu postavi se каже…
Da,da Snježo,izgleda da je sve u kalupu,da ne kažem u lepom pakovamju:))
Nale Coolinarija каже…
Masni kolač, znam o čemu govoriš. Taj kolač je još uvek u mom životu i uvek mi je najbolja stvar kako da utrošim višnje. Ovo je divna ideja i dopadaju mi se tvoje fotke.
Aleksandra каже…
divno izgledaju u ovoj novoj formi :)
J e l e n a каже…
mi imamo tako sjajne kolace da je samo potrebna mala obrada i eto mafina...mafini su sjajni za decu, mali su i mogu da im stanu u ruku kao i za goste....joj mene je Carrot cake u Costa coffee naterao da sama napravim taj kolac jer ga vise ne dobijaju, a recept je sjajan, samo cekam da ga napravim jer mi je suprug dao stop na poslastice...poceli su dugmici da se pomeraju na pantalonama od slatkog....sticice i taj recept na redu....
stocicu postavi se каже…
Jelena ,jedva čekam recept:)
Unknown каже…
Uf obožavam sve što je sa višnjama.