ROLOVANA PILETINA I RIŽOTO SA TIKVICAMA


Kada nemam jasnu ideju šta ću za ručak,kada nemam ni  mnogo vremena da isti spremim jer smo čitavo prepodne bazali po gradu,a slučajno imam čorbicu od juče,e onda se obično desi gozba .Bar za nas!
Em smo svi jako gladni,em svi ovo jako volimo.

"Čorbica od juče" je u stvari" Čorba od brokolija i karfiola"a u ovom slučaju "Supa za princeze".Zašto za princeze?
Naime moje princeze,tačnije mladja princeza ,ne voli da jede ništa što je zeleno.Iz supe vadimo peršun,iz pite zelje,  iz krompira blitvu...
Znate,ja sam prosvetni radnik i dvadesetoro drugaka nekako ubedim da pojedu bar deo svog ručka,čak i kad je na meniju u  školi " Čudnovata musaka od spanaća "

Eeeee,ali sopstveno dete!Nema šanse!!

Pokušavala sam raznim metodama: molila,kumila, smišljala priče pa čak i pisala  pesme , podmićivala,ucenjivala,pretila pa čak i kažnjavala.  Bez uspeha!

Ponekad bi kad se naša draga zainati moj muž i ja igrali onu igru Dobar i loš policajac.Pogađate ko je u toj priči loš !!!
Tata na kraju uvek popusti !
Popustih i ja ,sa grižom savesti(jer svaki put princeza jede zasebno,al bar jede)  i rečenicom moje sestre koja mi je ranije dok sam pametovala kako treba sa decom  stalno govorila:"Videću te kad bubeš imala sopstvenu decu!"
Tako i bi .Tešila sam se onom ;"Tvrda glava- urođena mana "i stvarno sam prestala da je teram.Sve dok prošle godine ne dobih ručni mikser,blender ,kako god !
Normalno ,u početku blendirala sam sve što sam stigla!  Da isprobam mikser!
Tako jednom na red dođe i ova čorbica.Puna vitamina,a zelenom ni traga.
I,desi se čudo!!!
Zla čorba sa zelenim ,kvrgavim stvarčicama postade zlatnožuta ,kremasta" Supa za princeze"
Uuuhhh!!Čitavu ovu,ovoliku priču ispričah samo zato što se na slici ne vidi ni brokoli ni ni karfiol.
U svakom slučaju "Supa za princeze" je postala omiljena mojim princezama ,a mama prosvetar će se truditi da sledeći put ne bude ovoliko opširna!
POTREBNO JE:
1 manji karfiol
1 brokoli
2,3 šargarepe
voda ili supa(domaća a može i kocka)
2,3kašike ulja
2 kašike brašna
1 žumance
pola kisele pavlake
limun,peršun, začini

U šerpi zagrejati ulje i dodati dve ravne kašike brašna.Kratko propržiti brašno pa naliti vodom ili supom.Kad provri staviti oprano i očišćeno povrće.Kuvati oko pola sata.Kad je povrće skuvano skloniti ga sa vatre ,malo prohladiti i izblendirati.
U tako dobijenu krem čorbu  dodati žumance umućeno sa pavlakom,začiniti po ukusu i poslužiti.
Čorbu možete dodatno zakiseliti  limunom i ukrasiti peršunom,ako volite ZELENO!

E,sad i ono zbog  čega je ovaj post započet.Rolovana piletina i rižoto sa tikvicama.

POTREBNO JE ZA PILETINU:                          ZA RIŽOTO:
                                          
2 pileća bela mesa                                            1 veća glavica crnog luka
100gr šunke                                                     1/2 šolje za belu kafu pirinča                                                      
100gr kačkavalja                                              1 tikvica                                          
3,4 jaja                                                             1 šargarepa
prezle                                                                2 kašike parmezana
susam                                                                1 dl belog vina
                                                                         kocka za supu  ,beli biber                                           
parmezan                                                           komadić putera i malo ulja
so,šareni biber,začin C
ulje za prženje

PRIPREMA PILETINE:
  1. Meso iseći na tenke šnicle,izlupati ih i začiniti(ne preterujte sa začinima jer su i šunka i kačkavalj slani) Ostaviti da malo odstoje ako imate vremena,ako ne ,ne mora.
  2. Staviti ulje u dublji tiganj i dobro ga zagrejati
  3. Pripremiti tri posude,jednu sa umućenim jajima,drugu sa prezlama i parmezanom i treću sa susamom
  4. Na pileće šnicle staviti listić šunke,malo narendanog kačkavalja i urolati ih u rolnicu.
  5. Rolnice uvaljati najpre u prezle pa u susam pa u jaja.
  6. Pržiti  ih u vrelom ulju dok ne porumene
PRIPREMA RIŽOTA
  1. Pirinač oprati i skuvati ga tako da bude čvrst
  2. Očistiti luk i sitno ga  iseckati 
  3. Očistiti,tikvicu i šargarepu i takođe ih sitno iseckati
  4. Zagrejati ulje i puter
  5. U zagrejanu masnoću dodati luk i pržiti ga dok ne postane staklast
  6. U luk dodati prvo šargarepu ,kratko je propržiti pa dodati i tikvice
  7. Kad je povrće postalo mekano,dodati poluskuvani pirinač
  8. Sve zajedno kratko pržiti a onda dodavati po malo vode i kocku za supu.Stalno mešati
  9. Pri kraju dodati i vino
  10. Kad tečnost gotovo nestane u rižoto dodati parmezan i i eventualno neki začin po želji(i kocka za supu i parmezan su već sami po sebi prilično slani)
Posted by Picasa

Коментари