CESNICA Badnji dan i Božić

Prvi put sam ove godine pravila Česnicu.Pravila sam razne pogače i hlebove koje liče ili se slično prave,al nije to, to.U Sremu ,odakle je moj muž,pravi se slatka česnica,tačnije suva pita sa orasima.Moji su poreklom sa  krajnjeg juga   pa je i ,"kolač", kako ga oni zovu mnogo jednostavniji .Gotovo običan hleb,koji su, kako priča moja mama ,jeli za Božić posle rata ,kasnije su bogatili jajima,mlekom,šećerom,uljem i na kraju puterom.
Poslednjih sedam godina Božić provodimo porodično ,prvo kod muževljevih roditelja  a onda kod moje mame,rođendan joj je sledećeg dana.Česnicu su pravile moja svekrva ili majka.

  Ove godine porodice su se okupile kod nas.A za česnicu po maminom receptu a u mojoj izvedbi:

POTREBNO JE:
1 kg brašna
2jaja +1 žumance
1/2 l mleka
1/2 svežeg kvasca
150 gr maslaca ili margarina
kašičica šećera
kašičica soli

PRIPREMA:
U malo toplog mleka staviti kvasac i kašičicu soli i ostaviti da nadodje.

Prosejati brašno i   u njega dodati 2 jaja,mleko ,kvasac,rastopljeni (u mikrotalasnoj) maslac ili margarin i kašičicu soli.Umesiti glatko, ne mnogo tvrdo testo.Ostaviti ga na toplom da nadodje(ja to radim u mikrotalasnoj,testo zamesim u običnoj plastičnoj vangli,vanglu pokrijem providnom folijom,foliju bocnem viljuškom na nekoliko mesta ,da ima vazduha,ubacim je u mikrotalasnu na 10sec,na najače i ostavim da testo naraste.Potrebno je 15 ak minuta da testo napuni vanglu)

Kad je testo naraslo ,premesiti ga i ostaviti na toplom da još jednom naraste.

Na brašnom posutom stolu podeliti testo na dva dela za samu česnicu i odvojiti još malo testa za ukrase .Od jednog dela napraviti loptu ,a od drugog dela pletenicu kojom obmotavamo loptu.Ukrase pravimo od testa sa puno brašna.Ako imamo vremena i strpljenja svašta lepo  možemo da napravimo.Gotovu česnicu sa sve ukrasima premažemo žumancetom.

E testo se naravno stavlja para ,a ja sam stavila i drenovu grančicu.Bila sam jako zadovoljna,sve je super ispalo!JEDINO što sam zaboravila je da stavim SO!   No u svemu lošem ima nečeg dobrog ,dobila sam slatku( sremsku) česnicu na južnjački način. Paru je našla moja starija ćerka,drenovu grančicu moja mama,a česnicu smo pojeli do zadnje mrvice.

Коментари

emo_serpica каже…
Predivno izgleda!
ROTKVICA каже…
Hehe super ti je naziv bloga
stocicu postavi se каже…
Hvala puno devojke,za mene novu,baš znači1
Вера каже…
Uf kako si je divno napravila!!!